Muzyka staje się coraz szerszym formatem artystycznym ze względu na integrację nowych technologii i wszystkie narzędzia, które udostępniają nam do tworzenia wszelkiego rodzaju treści. W przeszłości najcenniejsze były bity, syntezatory, melodie, basy… brzmienie jako całość. Czasy się jednak zmieniły, a wraz z nimi nasze wymagania. Czym jest teraz piosenka bez dobrej okładki albumu lub profesjonalnie wyglądającego teledysku?
Okładki albumów
Okładka albumu, lub singla musi w ciągu zaledwie kilku sekund wywoływać takie same wrażenia jak sama muzyka. Dzięki temu narzędziu artyści są w stanie przekazać za pomocą obrazu dokładne przesłanie zawarte w stworzonych przez siebie dźwiękach. Wielu twierdzi, że dobra oprawa graficzna sprawia, że piosenka staje się lepsza niż jest w rzeczywistości, co oznacza, że bardziej nam się podoba i częściej jej słuchamy.
Dobra okładka pomoże Ci wyróżnić się na tym nasyconym rynku. Dlatego tak ważne jest, abyś wiedział, jak prawidłowo dobrać te elementy, które będą reprezentować Twoją markę jako całość: rodzaj użytych zdjęć lub ilustracji, typografia, paleta kolorów, kształty… Przyjrzyj się, jak robią to Twoi ulubieni artyści, spróbuj zrozumieć, dlaczego i zainspiruj się (pamiętaj, nie kopiuj), aby stworzyć własną przyciągającą okładkę.
Klipy wideo
Trzeba wziąć pod uwagę, że klipy wiążą się z większymi nakładami finansowymi. Potrzebny jest sprzęt, wiedza na temat montażu wideo, a przede wszystkim ludzie, którzy chcą poświęcić czas na realizację projektu. Jest to proces bardziej złożony niż okładka i nie polecam przystępowania do niego bez jasnych pomysłów i minimalnych zasobów potrzebnych do wykonania dobrej pracy.
Jeśli je masz, Twoja muzyka zyska dodatkowy walor. Muzyka jest dobrym medium do tworzenia i opowiadania historii, ale filmy wideo jeszcze bardziej. Korzyści płynące z teledysków są ogromne. To tak, jakby słuchać meczu piłkarskiego w radiu lub oglądać go telewizji – to zupełnie inna historia.
Teledysk nie jest absolutnie konieczny, zwłaszcza jeśli uważasz, że zysk, jaki przyniesie, nie zrekompensuje włożonej pracy i inwestycji. Moim zdaniem trzeba mieć pewien poziom, żeby je tworzyć, albo oferować naprawdę dobry i wartościowy produkt, żeby ludzie się nim zainteresowali, nawet jeśli nie jest się artystą masowym.
Aftermovies
Słynne aftermovies to trzeci i ostatni format wizualny stosowany w muzyce, o którym chcę wspomnieć w tym artykule. Zapewne wszyscy już je znamy, są to podsumowania festiwali, na których byliśmy, aby przypomnieć sobie dobre chwile, które wtedy przeżyliśmy. Jest to jeden z ich głównych celów, podobnie jak popularyzacja imprezy wśród przyszłych uczestników poprzez pokazywanie im najbardziej spektakularnych zdjęć.
Format ten zyskał popularność między innymi dzięki festiwalowi Tomorrowland, a wiele imprez na całym świecie zdecydowało się powielić ten pomysł, między innymi Opener Festival, o którym przeczytasz w portalu gdyniaonline.pl. Zbliżenia na DJ-a, fajerwerki, euforia tłumu… Wszystko to brzmi znajomo, prawda? Festiwale, które aspirują do miana najlepszych, nie powinny szczędzić środków na tego typu filmikach.